// always1trendy.blogspot.com ALWAYS TRENDY: DOMAĆI MASKARPONE DUPLO JEFTINIJI NEGO U RADNJI

8/14/2018

DOMAĆI MASKARPONE DUPLO JEFTINIJI NEGO U RADNJI

Preskupi maskarpone, omiljeni namaz moje najmladje ćerke 😊, uspeo mi je u domaćoj varijanti. Recept je izuzetno jednostavan - za probu, što se kaže da ne bude štete ako propadne materijal, kupila sam ''kravicu'' slatku pavlaku od svega 250 ml. Razrezala sam pakovanje da bih, uprkos žestokom treskanju ambalaže, istisla svu masnoću, koja se obično zalepi za zidove tetrapaka. Sasvim blago sam plastičnom kašikom mešala da se izjednači struktura slatke pavlake, koja u slučaju ''kravice'' nije homogena. Neverovatno je da se u prodaji, čak i u snabdevenijim radnjama mlačna slatka pavlaka izuzetno teško nalazi, a i kada se nadje pakovanja su simbolična. Za probu 😅. (Izem te živote!) Od ''Prezidenta'' ni korova. Trgovine?!?
Tragajući za receptima za maskrpone u kućnoj varijanti, naišla sam na više jutjub snimaka i tekstova na blogovima, u kojima se razradjuje ova tema. Tako se preporučuje na pola litre pavlake - ugrejane, ali na jednom mestu i hladne, da se lagano umeša sok od pola limuna, kako sam i uradila. Čak i ''kravica'', po mišljenju domaćica koje su recept isprobale, pa ga preporučile dalje, odmah počinje da se zgušnjava sa limunom, što se i meni dogodilo. Laganim mešanjem dobila sam masu koja podseća na najgušći jogurt, te sam je, posle nekoliko sati stajanja, prebacila u višestruko savijenu gazu i namestila tako da se cedi.
Ujutru sam zatekla grudvu od uvrh glave dvestotinak grama namaza izuzetno masnog slatkastog ukusa, domaći maskarpone, idealan za mazanje i poslastice, sa jedva kiselkastim ukusom. Ima preporuka da se on izbegne tako što bi se limun zamenio voćnim sirćetom. Isprobaću varijantu sa limontusom.
Računica: 250 ml slatke pavlake ''kravica mamas'' proizvodjača Imlek je 129 dinara u Maksiju. Znači, ako od nje dobijemo 200 gr maskrpone sira za, da zaokružimo 150 dinara - puta pet - kilogram bi nas koštao oko 700 - 750 dinara. S obzirom da je najeftinija kupovna varijanta 1.200, uštede su vrlo očigledne, a meni žao da mu kvarim ukus, bilo zasladjivanjem - za tiramisu i neke druge poslastice, bilo da ga solim, već mi je najprijatniji natural, kako ga Bog dao. Verujem da će se moja mezimica raspametiti 😄.

No comments:

Post a Comment

loading...