// always1trendy.blogspot.com ALWAYS TRENDY: OSVEŽITE NAMEŠTAJ DEKUPAŽOM ILI ČETKOM I BOJAMA

5/23/2018

OSVEŽITE NAMEŠTAJ DEKUPAŽOM ILI ČETKOM I BOJAMA

Ako (slučajno) ne znate šta ćete s vremenom, a uobičajeni izgled stvari vas baca u bedak, promenite nešto oko sebe. Male stvari.
Iznenadila sam se kada sam kod jedne od autorki ovog bloga A. R. u stanu koji je pripremala za rođenje prinove videla šta mogu da učine boje. Naime, Ana je jednostavno izabrala najkvalitetnije i ''svoje'' nijanse (slonovu kost za zidove, prljavo roze za nameštaj) i uzela četku u ruke. Njen sumoran stan je sinuo! Trešnja na torti bio je nameštaj ofarban u najprijatniju nijansu, koji je otvorio prostor - police, komode, ormarići i ormari - čak i ramovi za slike i saksije sa cvećem dobili su sasvim nov i svež izgled! Divota jedna! Četka i boje!
Mene je dugo već počeo da nervira stočić u dnevnoj sobi, na kojem sam poznavala svaku ogrebotinu. Odlučila sam se da ga osvežim dekupažom: žicom i detrdžentom za sudove uklonila sam sa stone površine sve nečistoće i napravila grubu površinu. Belu akrilnu pastu za podlogu, kao i sve što ću vam opisati u daljem postupku kupujem u farbari - veće količine su mi jeftinije, kvalitetnije i uvek ih imam pri ruci (u prevodu - kad god mi na um padne promena). Pastu sam nanela na podlogu širokom ćetkom, kad se prva ruka osušila (vidi se na svetlu), nanela sam drugi namaz. Posle sušenja, finom šmirglom sam površinu lako dovela do toga da bude ravna i ujednačena kao staklo.
Potom sam nijansirala boju u nežno žutu nijansu tonerom - ako treba i osnovnu boju nanesite u dva namaza, izjednačiće površinu. Izaberite boju u skladu sa okolinom.
Kad se boja osušila, prethodno isečenim motivima sa salveta (uvek kupim zanimljivo pakovanje kad mi dodje pod ruku), sa kojih skinete gornji najtanji sloj i osmišljeno kombinujete. Ispod svakog delića salvete namažete površinu akrilnim lepkom i spustite deo po deo, lepeći ga suvom četkom i lagano ravnajući da ne bude nabora. Lepak se može premazati tanko i vrhom druge četkice po svim rubovima da sigurno prionu.
Kad se dobro osuši, sve preći u dve ruke bezbojnim akrilnim lakom - sjajnim ili mat (greškom sam kupila sjajni, ili nije bilo mat u farbari). Daće završni ton, zaštitiće vaše delo trajno. (Garantujem, dobro sam se pomučila da ga sastružem, i nisam sasvim uspela, sa jednog komada).
Dobićete unikatnu radost, svoje delo, kome dugo neće biti ravnog, verujte na reč.
Ne mogu da ne dodam savet da istim postupkom, lepljenjem salvetne aplikacije, možete na obući ''popraviti'' ogrebotinu, posebno na vrhu cipela ili čizama. Samo izaberite  prigodni motiv - nešto lepše je teško zamisliti, dobićete obuću kaku niko nema.

No comments:

Post a Comment

loading...