// always1trendy.blogspot.com ALWAYS TRENDY: MLINCI -OD A DO Š

9/02/2018

MLINCI -OD A DO Š

Zaboravljeni specijalitet, mlinci, koje u Vojvodini deca znaju od malih nogu, jer grickaju pečene kore kad ogladne, uvek se mogu pazariti na pijaci. Prodaju se po ceni od 500 - 800 dinara. Ako ne poznajete prodavca, ne znate koliko su stajali ni koja i kakva ih je domaćica napravila.
Napravite ih sami. Za jedan dobar obrok, ili dva, u zavisnosti od broja ukućana, neće vam trebati više od 50 dinara. Dobro ste čuli. Juče sam isprobala recept, prvi put sam ih sama naparavila i ispali su bolji od onih koje sam kupovala.

U vanglicu sam stavila pet šolja brašna, dobila sam neko domaće, kupite za testa. Sipala sam punu kafenu kašičicu soli. Dodala šolju, pa dodavala da mi testo bude srednje mekoće možda još pola i zamesila testo, dok nije postalo homogeno i glatko, elastično. Pitala sam se da li trebalo da dodam možda jedno jaje, ali mislim da je dobro što nisam. Probaću sledeći put.
Uvek je dobro ostaviti testo da odmori. Bila sam nestrpljiva, te sam isekla u više parčića i krenula da razvlačim jufku po jufku. Nisam posebno vešta s korama, ali sam se potrudila da testo rastanjim što sam više mogla, a da nema rupe.
Koru sam stavljala na stolnjak i sunce da se suši, okretala sam je dok sam pravila sledeću. Kad sam napravila desetak, prvu sam stavila na blagu vatru da se osuši i ispeče na tiganj, iako su neke bile prevelike, pa sam morala da okrećem svaki ćošak posebno. Mogla sam da uprostim pečenje u većoj tepsiji, no, luda i tvrda glava!
Pojavile su se bele pečene kore sa karakterističnim tragovima pečenja, kao kod palačinki i već su ličile na mlince kakve kupujem na pijačnoj tezgi. WOW!
Danas sam ih polomila rukama i stavila na kratko u vrelu vodu.
Belo pileće meso isekla sam na kockice i kratko prepekla na tiganju.
Zatim sam u pekač složila red mlinaca, red piletine, ''posolila'' sve vegetom, pa nastavila da redjam mlince i piletinu i na kraju pokrila jelo redom mlinaca.
Zalila mlakom vodom i stavila ih da se peku u poklopljenom pekaču na 150 stepeni. Za sat vremena sam otvorila pekač, a jelo zalila s pola litre mlečne pavlake za kuvanje.
Probaću obavezno sve ovo s pečurkama i eksperimentisaću s začinima, a doći će na red i mleveno mešano meso.
Mogućnosti je bezbroj. Mlinci se mogu nadevati i povrćem, s tim što bi valjalo razmisliti da se začine bešamelom ili kiselom pavlakom, možda.
Kad god nadjete vremena, a ne znate kako da doprinesete kućnom budžetu, valjalo bi da u rezervi imate mlince. Domaće. Vi znate i kad i kako ste ih napravili. Lepo se mogu večerati ili doručkovati i sa toplim mlekom. Othranili su generacije.
Valja ih čuvati u platnenoj vrećici.
Prijatno!

No comments:

Post a Comment

loading...